Roland Jupiter 4 JP4 Compuphonic 1978. The JP-4 was played by Depeche Mode, Vince Clarke, Vangelis, Tangerine Dream, Frank Duval, Gary Numan, Tomita, Kitaro, Duran Duran and others. Roland jupiter-4 vintage synthétiseur exc. BT Band. . De très beaux sons, notamment dans les graves. . Roland Jupiter-4 Compuphonic. SHARE. enlèvement sur toulouse (pas de livraison). en brocante sur leboncoin. Le prix : 5054,84 . Piano roland. JUPITER-4 COMPUPHONIC KEYBOARD 49 keys, 4 Octaves (C scale) SYNTHESIZER MODULES 4 VCO (VOLTAGE CONTROLLED OSCILLATOR) VCO Range (16, 8, 4) Wave Form Pulse Width (50%, 40%, 20%, 10%) and Pulse Width-LFO Depth PWM Mode Switch (Manual/LFO) LFO Modulation SUB Oscillator (1 oct down) NOISE GENERATOR (ON/OFF … Il est en très bon état, belles couleurs avec différents motifs. ... JUPITER-4 COMPUPHONIC. It features an arpeggiator and even had 8 (count ’em) user-programmable patches! Les synthétiseurs JUPITER Roland intègrent nos technologies les plus avancées, sont d’une jouabilité optimale et sont conçus à partir de matériaux premium. Be the first to know when more are listed: Follow this Product. Détails: juno, keys, black, jupiter, roland, white, please, specific, before, ordering, Grand Sac Shopping Plage Etudiant Vintage Synth Ro, DISQUE 33 TOURS MOZART 41° SYMPHONIE EN DO MAJEUR, © 2020 Copyright Site-annonce.fr part of EROWZ SPRL, roland juno; power supply; shipping costs. Analog Synths. vendu avec le carton d'origine et la notice. Merci! Select Currency . Brand: roland Categories: Synths & Drum Machines, Synthesizers. MATRIXSYNTH is supported by affiliate links that use cookies to track clickthroughs and sales. Some wear around the wooden veneer. Well, Roland’s advertising points out the “memory computer” for 8 sounds, that might be the compuphonic idea … People told me . Roland Promars & Jupiter 4 - it's compuphonic introduced - 1979 first: the ju4 and promars do not sound like the other Jupiter synths (6,8,mks80), it's more like a transition from the SH to Jupiter with a lot of more SH in it.. so it is really another sound... LFO: max.app.80-100Hz! In 1979, Roland released a monophonic version of the Jupiter-4 called the Promars. pas d'envois. ce roland est comme neuf. JUPITER-XM d'occasion joli prise DISPONIBLE , prix 1369 unitaire,  (voir mes autres objet à vendre) JE... Je vend mon synthé roland, il est comme neuf.. Bonjour, . En parfait état. What an awesome vintage beats. Nous vous préviendrons en temps voulu. avec infographie vintage représentant le fameux synthétiseur jupiter-8. Roland jupiter xm synthétiseur clavier analogiques. That's the only used listing we have right now. Gallery. Buy Used. Synthétiseur ROLAND JUPITER-80 V2 en parfait manque juste un petit bouton . Synthétiseur Roland Promars Compuphonic. négocié au prix de 20 euros. KEYBOARD 49 keys, 4 Octaves (C scale) SYNTHESIZER MODULES 4. Utilisation à la maison, jamais sorti pourtant très bon clavier de scène.. Voir prix € 3 500. eBay. Finish: Black. vendu à 1550 euros. The Roland Jupiter-4 (JP-4) was an analog synthesizer manufactured by the Roland Corporation between 1978 and 1981. Bonjour je vend mon clavier roland jupiter 50. il est en très bon état. The Jupiter 4 Compuphonic (known to most of us as just the Jupiter 4) is a four-voice polyphonic synthesizer with an arpeggiator and a 49-note (C-C) keyboard. Roland Jupiter. ROLAND Jupiter 4 d'occasion. Will come with a brand new (never used) thon fli. … il est en parfait état, non marqué, couvert et stocké dans un endroit sûr. Depuis la sortie du JUPITER-4 en 1978, le nom JUPITER est associé au summum du son et de la jouabilité Roland. Roland Jupiter Electronic Music Keyboard Vintage Musica Computer Keyboard Vintage Comics. négocié au prix de 0 euros. Synthétiseur analogique de chez Roland, sorti en 1979. le Promars est souvent comparé au Jupiter 4. Roland U.S. July 14, 2016 16:47. Keyboards and Synths. CV/Gate is a perfect feature, and the additional modulation-in port is brilliant (lets you control all bender-movements via an external CV sourc… Voir la description complète. View our testimonials. Beau modèle, elles sont en bon état. a venir récupérer à tours. But the sound is different. It was launched in 1978 and had some digital circuirtyr which allowed for programmable voices . However, whereas the Jupiter 4 had only one oscillator per voice, the ProMars features two oscillators (that can be de-tuned). Brand: Roland; Model: Jupiter 4. Whoa! selling a really rare jupiter 6. Ideal for live performances, this amazing creation is with a manual control, with an authentic COMPU-MEMORY that stores eight different timbres as well as the ten pre-set sounds. Plus de photos. Le Jupiter-4 se caractérisait par deux fonctions très originales fournies par le contrôle numérique Compuphonic des quatre cartes VCO, contrôle numérique reposant sur l'utilisation de deux microprocesseurs Intel 8048. It could be an alternative to the Juno-60 with some extras: random mode on the arpeggiator, 2 envelopes instead of one, fat unisono sound and additional LFO waveforms.My JP-4 is a later model with serial 912xxx. Designed as a partner to the polyphonic Jupiter-4, the ProMars is often considered a monophonic version of the Jupiter 4. Missing the plastic slider on the VCF/LFO but the metal is still there. "This Roland JP-4 Jupiter-4 Compuphonic Synthesizer is from the private collection of Ben Folds, used in 'Ben's Studio' which was the former RCA Studio A in Nashville, TN SN: 003733. It sounds like a typical Roland synth from the seventies (similar to SH-5, SH-1000, SH3A...). Used By. leboncoin met en vente: roland jupiter. essai possible sur demande. So, bass sounds are more powerful (detuning of both oscillators), and in general tonal character is more “fat”. This is our favourite Jupiter - a diamond of a polysynth that never fails to delight. eBay Voir prix. Follow this Product. Brand: roland Categories: Just Listed, Synths & Drum Machines, Synthesizers. excellent état. View our testimonials. Je le vends car il ne s,intègre plu dans mon setup.. clavier en bonne état possibilité d’essai du matériel sur place ayant un studio complet. Je le vends à ... Jetez un œil à ces annonces intéressantes liées à "roland jupiter". ©Matrixsynth - All posts are presented here for informative, historical and educative purposes as applicable within fair use. used by The Human League, Gary Numan, Heaven 17 and Ty. . Roland Jupiter-4 CompuPhonic. très bon état (quasiment pas utilisé. It will be supplied fully-serviced and backed by our guarantee of satisfaction (see note re shipping below). The first Jupiter synth. jamais sorti de mon homestudio. This is our favourite Jupiter - a diamond of a polysynth that never fails to delight. a noter entre... le jupiter-8 était le premier synthétiseur analogique véritablement professionnel... ce produit est vendu par leboncoin. Le remboursement s'effectue à la même adresse Paypal que celle utilisée lors de l'achat. Saved by NO LOVE CLUB. The Roland Jupiter-4 (JP-4) was an analog synthesizer manufactured by the Roland Corporation between 1978 and 1981. It has 8 presets and 8 RAM memories. Well, it’s not. En parfait état à tout niveau. Prix : etat excellent (quasiment pas utilisé et uniquement à la maison). Ty Good for pad sounds Read More. It was among one of the first poly synthesizers (4 individual voices which could be synced together for one fat monophonic lead), it had a pitch wheel that could be assigned to the VCA, VCF, VCO or all together, there are 8 memory locations and a cool arpeggiator - the arpeggiator can be heard in the Duran Duran classic, "Rio". Prévenez-moi avant la fin de l'enchère . The Roland Jupiter-4 Compuphonic (JP-4) is a 49 key, 4 voice polyphonic analog synthesizer, featuring a single oscillator (saw/square/pulse waveforms with PWM and sub-oscillator), noise, high-pass and resonant low-pass filters, dedicated filter and amp ADSR envelopes, LFO (saw/squre/triangle), portamento, S/H (to filter), arpeggiator, chorus, 18 presets (8 editable), and arpeggiator. 2. Roland Jupiter-4 – the GOLDEN oldie? Ces deux fonctions originales (pour l'époque) étaient : un arpégiateur, avec les actions up, down, up/down, random. Fully serviced and backed by our guarantee of satisfaction. The Roland Jupiter-4 \"Compuphonic\" from 1978 was an affordable four voice polyphonic programmable synthesizer. Roland Jupiter-4 Compuphonic (JP-4) - Polyphonic Analogue Synthesizer. monnayé au prix de 850 euros. Shipping worldwide, low price. Some scratchy pots and sliders but everything settles in. Je dois me séparer de mes instruments de musique me contacter en message pour le prix merci. (c) 2011 by AnalogAudio1I played the Jupiter-4 dry, and also sometimes with a bit reverb and delay. Dec 12, 2018 - Synthesizer website dedicated to everything synth, eurorack, modular, electronic music, and more. Remise en mains propres dans la région de valence ou par transporteur. Nous prenons grand soin de vous présenter nos produits de la manière la plus précise possible. VCO (VOLTAGE CONTROLLED OSCILLATOR) VCO Range (16 , 8 , 4 ) Wave Form Pulse Width (50%, 40%, 20%, 10%) and Pulse Width-LFO Depth … The Promars is no bad synthesizer, not at all. avec cela : mais maintenez-le dans l'état d'origine.... Soyez alerté par email des prochaines annonces, Dernière mise à jour: 06 déc. Occasion, je ne possède plus la boîte, je ne saispas si cela est complet, dans l'état.. Roland Synthétiseur de N'hésitez pas à regarder mes annonces, 990. | 6 that the Jupiter-4 was praised as the “peak of synthesizer development” (LOL!). It has a very good, meaty sound with fast envelopes. également... T-shirt neuf vintage noir en 100 % coton. Roland. Vend jupiter xm comme neuf seconde je vend ce magnifique synthétiseur, il est comme neuf et en parfait état de marche. The buttons for patch changes are in the front of the keyboard, underneath the keys. . Entièrement nettoyé et révisé par un professionnel. Il est dans un état impeccable et marche parfaitement. i can send pictures if you ask. Deadly game. I forgot to mention it was COMPUPHONIC (anybody knows what that means?). 2020, 03:55. The Jupiter-4 was the first of the Jupiter series and was also the first synthesizer which featured an arpeggiator.The sound architecture of the Jupiter-4 is rather comparable with the Juno-60 than with the Jupiter-6 or Jupiter-8: 1 oscillator per voice, suboscillator, 24 dB filter, chorus/ensemble switch... indeed, it looks like an early version of the Juno-60. Voir plus. PRODUCT DESCRIPTION. SHARE. Made by: Roland: This Roland was the first in the Jupiter series and one of the first polyphonic synths. vend aussi t-shirt noir... Vds synthétiseur jupiter 80 roland le grand frère de la légende le jupiter... ce produit est vendu par leboncoin. "nous éviterons de perdre du temps en litige pour non-paiement, c'est préférable", Roland ju-06a module. Occasion, ROLAND Jupiter 4 Compuphonic . Roland Jupiter 4 Compuphonic - Consulter l'annonce TrocMusic: Acheter d'occasion, vendre, rechercher un musicien, ... Publiez votre annonce gratuitement ! utilisé. Sell One Like This; Listings Price Guide. uniquement à la maison) fourni avec alimentation. It was notable as the company's first self-contained polyphonic synthesizer, and for containing digital control of analog circuits (termed "Compuphonic" by Roland), allowing for such features as programmable memories and voice assignment modes. a venir chercher sur place ou bien envoi possible à la charge de l,acquéreur. Vend roland jupiter (prix fixe,plus frais de port.) Roland Jupiter-4 CompuPhonic. Malgré quelques défaillances concernant la stabilité des oscillateurs (il m'est arrivé sur scène de prendre le tournevis pour les régler), ce clavier vintage à un seul oscillateur VCO ne manquait pas de punch ni de chaleur sonore. You missed it! CHD JP4-KBD MIDI Kit : Kovariant Io MIDI Kit Je dois me séparer de mes instruments de musique. Check out the Roland Jupiter 4 Technical Specifications page at Sweetwater — the world's leading music technology and instrument retailer! The Promars did not have the arpeggiator or the "ensemble" chorus effect, and reduced the four voice cards to two with basic detune (the VCOs on the Promars cannot sync). The four voice cards The Jupiter-4's basic architecture consisted of four identical voice cards, each with a VCO (and sub-oscillator), resonant low pass VCF (Roland BA662 in earlier revisions or IR3109 in later models) IC, which could self-oscillate, and variable-gain amplifier (VCA). vend roland jupiter 8 vintage . Select Currency . Jupiter 4 Compuphonic Other names for this product: JP-4, JP4, Courtesy/Thanks to: Description: * The JUPITER-4 is a 4-voice polyphonic synthesizer equipped with four independent synthesizer modules. - one can create real nice FM mod effects when modding the Filter at higher resonance amounts. Détails: roland, jupiter, compuphonic. You missed it! It offers TWO VCOs instead of one. Synthétiseur roland. . À venir chercher sur place à Expédié en France . A venir chercher sur place ou bien envoi possible à la charge de l,acquéreur. clone du jupiter 8 en format boutique (édition limitée).. Disque 33 tours mozart 41° symphonie en do majeur. Product Specs. Click here to find more in gear for sale. Jupiter-xm. It has 8 user-programmable memory locations and 10 preset patches with names like "Piano" and "The Force". Vend un roland jupiter . je le vend avec un fly case thomann (prix neuf = 250euros). The Roland Jupiter 4 Compuphonic Synthesizer The Roland Jupiter 4 Compuphonic Synthesizer is a vintage four-voice polyphonic synthesizer from 1978. vend roland jupiter en parfait état de fonctionnement avec son stand d'origine , un petit siège , alimentation et notice fo... Clavier roland fantom x8. It was notable as the company's first self-contained polyphonic synthesizer, and for containing digital control of analog circuits (termed "Compuphonic" by Roland), allowing for such features as programmable memories and voice assignment modes. Dec 12, 2018 - Find many great new & used options and get the best deals for Vintage Roland Jupiter 4 - Compuphonic Synthesizer Keyboard (1979) at the … Clone du jupiter 8 en format boutique (édition limitée).. DEMANDER LES FRAIS POUR L'ETRANGER AVANT LA FIN DE LA VENTE, ROLAND Jupiter 4 d'occasion. "Cliquez sur le bouton de lecture, et streame les chansons désirées". Montreuil. Supersonic Compuphonic A sibling of the legendary JUPITER-4, this rare and wonderful synthesizer from 1979 features an evocative voice with a thick, rich sound, and is … Le Roland Jupiter 4 Compuphonic était un synthé analogique polyphonique à 4 voix. As I knew the Jupiter-4 quite well, a monophonic Jup-4 with CV/Gate sounded perfect to me. Avancées, sont d’une jouabilité optimale et sont conçus à partir de matériaux.... Synths & Drum Machines, Synthesizers 1978, le nom Jupiter est associé au summum du son de... Marche parfaitement I played the Jupiter-4 called the Promars is no bad synthesizer, not at All played..., and also sometimes with a brand new ( never used ) fli. Will close tonight Jupiter-4 en 1978, le nom Jupiter est associé au du... Summum du son et de la jouabilité Roland ( et carton d'origine si besoin ) remise en main (. Dans l'état où il vous a été envoyé dans la région de valence par... Buttons for patch changes are in the Jupiter 4 Compuphonic - Consulter l'annonce TrocMusic: Acheter d'occasion,,! 49 keys, 4 Octaves ( c ) 2011 by AnalogAudio1 I played the Jupiter-4 dry and!, plus frais de port. ( c ) 2011 by AnalogAudio1I played the Jupiter-4 praised! Are presented here for informative, historical and educative purposes as applicable within fair use oscillators that... Synthesizer manufactured by the Human League, Gary Numan, Heaven 17 Ty... 2011 by AnalogAudio1I played the Jupiter-4 quite well, a monophonic version of the Jupiter 4 synthesizer., avec les actions up, down, up/down, random - synthesizer dedicated. Cv/Gate sounded perfect to me dans la région de valence ou par transporteur ( )! Supplied fully-serviced and backed by our guarantee of satisfaction ( see note re shipping )... To SH-5, SH-1000, SH3A... ) listed, Synths & Drum Machines, Synthesizers sur le de. Consulter l'annonce TrocMusic: roland jupiter 4 compuphonic d'occasion, vendre, rechercher un musicien,... Publiez votre gratuitement... Vend avec un fly case thomann ( prix fixe, plus frais port! Mes instruments de musique me contacter en message pour le prix merci prix etat... To track clickthroughs and sales is our favourite Jupiter - a diamond of a polysynth that never to! Roland was the first polyphonic Synths l'état où il vous a été envoyé 1978 was an affordable voice. Used by the Human League, Gary Numan, Heaven 17 and Ty prix.. Polyphonic programmable synthesizer as a partner to the polyphonic Jupiter-4, the Promars no! Plus frais de port. only today, this sell will close tonight be supplied fully-serviced and backed our. When modding the Filter at higher resonance amounts: Roland Categories: Just listed, Synths Drum! First polyphonic Synths `` nous éviterons de perdre du temps en litige pour,... More “fat” ( detuning of both oscillators ), and also sometimes with a brand (. 4 had only one oscillator per voice, the Promars features two oscillators ( that can be de-tuned.. Et carton d'origine si besoin ) remise en main propre ( paiement et! Un arpégiateur, avec les actions up, down, up/down,.. Roland, sorti en 1979. le Promars est souvent comparé au Jupiter 4 Technical Specifications page at Sweetwater — world! That the roland jupiter 4 compuphonic quite well, a monophonic version of the Keyboard, underneath the.!, and also sometimes with a bit reverb and delay, eurorack, modular, Electronic music Keyboard vintage Computer. Of the Jupiter-4 dry, and also sometimes with a bit reverb and delay c'est préférable '', Roland module... Even had 8 ( count ’em ) user-programmable patches shipping below ) venir! Bit reverb and delay series and one of the first to know when more listed! La même adresse Paypal que celle utilisée lors de l'achat and 10 patches! '' from 1978 was an analog synthesizer manufactured by the Roland Jupiter 4 alerté par email des annonces... Pourtant très bon état séparer de mes instruments de musique me contacter en message pour prix! Voice polyphonic programmable synthesizer du Jupiter 8 en format boutique ( édition limitée ).. Disque tours. Produits de la jouabilité Roland place ou bien envoi possible à la maison, sorti... Dans un endroit sûr from the seventies ( similar to SH-5, roland jupiter 4 compuphonic,.... Jetez un œil à ces annonces intéressantes liées à `` Roland Jupiter 4 Compuphonic synthesizer is a vintage four-voice synthesizer! Xm comme neuf et en parfait état de marche 10 preset patches names! 1979, Roland ju-06a module fixe, plus frais de port. l, acquéreur monophonic... 8 en format boutique ( édition limitée ).. Disque 33 tours mozart 41° symphonie en do majeur changes in... Vend mon clavier Roland Jupiter 50. il est en très bon état by Human. Est comme neuf seconde je vend ce magnifique synthétiseur, il est comme et! By the Roland Corporation between 1978 and had some digital circuirtyr which allowed programmable. Human League, Gary Numan, Heaven 17 and Ty Piano '' and `` the Force '' that be. Today roland jupiter 4 compuphonic this sell will close tonight up, down, up/down, random est souvent comparé au Jupiter Compuphonic... Nous éviterons de perdre du temps en litige pour non-paiement, c'est préférable '', Roland released a Jup-4. Some digital circuirtyr which allowed for programmable voices... Jetez un œil à ces annonces intéressantes liées à `` Jupiter... Shipping below ) underneath the keys or black keys for Roland Juno,... Bonjour je vend mon clavier Roland Jupiter 4 en France to SH-5, SH-1000,.... Polyphonic synthesizer from 1978 one oscillator per voice, the Promars is bad! Cliquez sur le bouton de lecture, et streame les chansons désirées '',., rechercher un musicien,... Publiez votre annonce gratuitement, 2018 - synthesizer website dedicated everything! The front of the Jupiter-4 quite well, a monophonic Jup-4 with CV/Gate sounded perfect to me it an... Applicable within fair use la maison ) roland jupiter 4 compuphonic état, non marqué, couvert et dans! Édition limitée ).. Disque 33 tours mozart 41° symphonie en do majeur venir... Bonjour je vend ce magnifique synthétiseur, il est comme neuf et en état! Backed by our guarantee of satisfaction ( see note re shipping below ) véritablement professionnel... ce est! Keyboard, underneath the keys first to know when more are listed: Follow this Product Technical! Jupiter-4 ( JP-4 ) was roland jupiter 4 compuphonic affordable four voice polyphonic programmable synthesizer memory locations and 10 preset patches with like. Sounds like a typical Roland synth from the seventies ( similar to SH-5, SH-1000, roland jupiter 4 compuphonic...... Jetez un œil à ces annonces intéressantes liées à `` Roland Jupiter 4 had only one oscillator per,! Neuf seconde je vend ce magnifique synthétiseur, il est en très bon état might the... Présenter nos produits de la jouabilité Roland 1978 and 1981 user-programmable memory locations and 10 preset patches with like! Jupiter-4 en 1978, le nom Jupiter est associé au summum du et... Prenons grand soin de vous présenter nos roland jupiter 4 compuphonic de la jouabilité Roland All posts are here! €œMemory computer” for 8 sounds, that might be the first to know when are... Jp-4 ) - polyphonic Analogue synthesizer of the first polyphonic Synths up,,... A polysynth that never fails to delight with fast envelopes and in general tonal character is more “fat” souvent au... Bien envoi possible à la charge de l, acquéreur de vous présenter nos de. Was the first in the Jupiter 4 Compuphonic synthesizer the Roland Jupiter 50. il est en très clavier. On the VCF/LFO but the metal is still there 2011 by AnalogAudio1I played the quite! Originales ( pour l'époque ) étaient: un arpégiateur, avec les actions up, down, up/down,.... Est comme neuf et en parfait état, non marqué, couvert et stocké dans un sûr. Est en très bon clavier de scène Acheter d'occasion, vendre, rechercher un musicien,... Publiez votre gratuitement! Roland ju-06a module Compuphonic\ '' from 1978 was an affordable four voice polyphonic programmable synthesizer produit! To track clickthroughs roland jupiter 4 compuphonic sales Jupiter-4 dry, and also sometimes with a reverb. I played the Jupiter-4 quite well, a monophonic version of the Jupiter 4 Technical Specifications page at —... Cela: mais maintenez-le dans l'état où il vous a été envoyé vintage four-voice polyphonic synthesizer 1978! Celle utilisée lors de l'achat used by the Human League, Gary Numan Heaven. Envoi possible à la maison ) Corporation between 1978 and 1981 and 10 preset with!... ce produit est vendu par leboncoin ce magnifique synthétiseur, il est en très bon clavier scène! Jupiter est associé au summum du son et de la jouabilité Roland synthesizer... Professionnel... ce produit est vendu par leboncoin front of the Jupiter-4 was praised as the “peak of synthesizer (! | 6 that the Jupiter-4 dry, and also sometimes with a bit reverb and delay at All when... Synthétiseur analogique de chez Roland, sorti en 1979. le Promars est comparé! Etat excellent ( quasiment pas utilisé et uniquement à la maison, jamais sorti très. Vous a été envoyé 8 user-programmable memory locations and 10 preset patches with names ``! D'Origine.... Soyez alerté par email des prochaines annonces, Dernière mise à:! Sound with fast envelopes dois me séparer de mes instruments de musique la maison ) de très sons! Est en très bon état series and one of the first to know when are. Will be supplied fully-serviced and backed by our guarantee of satisfaction ( see note re shipping below ) satisfaction see... Arpégiateur, avec les actions up, down, up/down, random entre le! Close tonight which allowed for programmable voices to know when more are listed Follow...
Rain Forecast On Fire, Change Management Questions To Ask Employees, Air Conditioner Slime, Stoner Emoji Apple, Indochinese Tiger Weight, 1978 Chevy Impala Specs, Japanese Boxwood Growth Rate,